11 februari

11 februari 2019 - Meningie, Australië

Vanmorgen ontbeten we onderweg in Milicent, omdat het restaurant gesloten was, en we geen zin hadden in room services.  Vandaag gaan we op de bonnefooi rijden, we zien wel waar we weer uitkomen. Hopelijk gaan we nu naar wat beter weer met meer zon. De afgelopen twee dagen was het wat minder. Het is hier zomer, maar net als bij ons kan dat ook een paar dagen minder zijn. In Adelaide, waar we heen gaan is de zon en temperatuur dus hoger. We mogen toch niet klagen, we hebben al zulk mooi weer gehad, we zijn een beetje verwend. En zo is de lange broek en fleece toch niet voor niets meegenomen. Ik hou de weersvoorspelling op mijn telefoon bij, en volg de plaatsen waar we geweest zijn en nog naar toe gaan, we treffen het steeds goed. Ver verwijdert van overstromingen en bosbranden of van 50 graden. Australië is ook zo groot. Van Melbourne naar Adelaide is 1500 km. Wij doen het niet rechtstreeks maar langs de kustroute. Highways vermijden we zo veel mogelijk. Soms moet je een klein stukje, maar dan snel weer naar de toeristische route. Het gaat nu opschieten over 7 dagen de 18e moeten we de auto in Adelaide retour brengen. Daar is ook al een hotel gereserveerd voor 1 nacht. De 19e worden we met een taxi opgehaald om naar de Indian Passific trein gebracht te worden, voor een 2 daagde trip naar Sydney. We rijden met de trein dan een stuk out back. Waar je alleen met een 4 wheel drive  kan rijden. Daar is het op de dag heel erg warm en s’nachts kan het vriezen. En in de trein blijft het altijd behaaglijk.  Maar eerst nog de omgeving van Adelaide bekijken. We waren van plan om in DC Kingston te stoppen maar zijn verder gereden naar Cole ook daar was het uitgestorven. En het miezert steeds. Dus rijden we door, een prachtige route langs natuurparken, binnenmeren en zoutvlaktes. We stoppen nu bij Meningie bij een motel voor 1 nacht hier schijnt de zon en het is 24 graden dus de korte broek weer aan. Ieder nadeel heeft zijn voordeel, nu moeten we uit eten. In een cabin hebben we een keuken en in een motel kamer niet.