13 januari

12 januari

Gisteren vertelde ik dat we in een nieuw gedeelde van Australië waren te weten New South Wales, alleen schreef ik gisteren North ipv New, maar we zijn in het noorden daarvan. Zo de foutjes weer even recht gezet. Gisteren een leuke tour naar allerlei beaches gemaakt. Veel blauwe zee, en mooie surfers. Die gasten lopen over straat met blote voeten en een surfplank onder de arm naar de zee toe. En dan gaan. Leuk om te zien. Daar ook gepicknickt. De zon brand als een gek, dus goed smeren of in de airco camper blijven. Wij blijven binnen. We zijn al bruin genoeg. Iedere keer als je even buiten loopt brand de zon op je huid, en zo langzamerhand kleurt dat goed. Met al die smeersels ga je zo zweten. Terug naar de camping lekker gezwommen in het zwembad en een spelletje ( ik weet nooit hoe of dat heet)gespeeld, maar oude mensen spelen het altijd. En wij zijn ook al een beetje op leeftijd. Vandaag gaan we verder naar het zuiden we willen tot Port Stephens komen. Daar zoeken we dan wel weer een camping. We hebben wel een boekje, en daar navigeren we mee, die navigatie is toch ideaal. De aanwijs borden zijn niet zo als in Nederland. Goed te doen hoor, maar met dat links rijden moet je toch iedere keer goed oriënteren. En de camping vinden is dan zonder navigatie ook een ramp. Maar het is ons nog steeds gelukt. We komen ook steeds dichter bij de Blue Mountains die we willen bekijken, alleen nog niet weten vanuit welke kant. We willen Sydney overslaan, omdat we de laatste  anderhalve dag daar in een hotel zitten, vanuit de trein, vlak bij het opera gebouw. Dan zitten we ook niet met een auto  in die stad. Met openbaar vervoer, of een op en af bus is dat veel beter te doen. Nou Dre is klaar met douchen, terwijl ik dit schreef. Dus de stroom kan er af en we gaan weer op pad. En het weer is, strak blauw en 09.00 uur 27 graden. We rijden op een zeer nieuwe weg, en nu is de navigatie helemaal de kluts kwijt. Steeds moeten we proberen te keren. Nu volgen we maar de Pacific High way M1 naar het zuiden. Het is een zeer mooie weg, met een uitgestrekt uitzicht op natuur. Af en toe een koe, maar geen Kangaroes. Iedereen houdt zich ook aan de snelheid 100 km. We zitten langs de weg bij MDonald even internetten en koffie. Jammer genoeg lukt het niet, dus koffie op en naar de volgende camping, met hopelijk goede WiFi. En ja hoor we zijn in Karuah aan beland, met WiFi. Dus plaatsen maar dat verhaal!

1. Astrid Beukers:
    13 januari 2019
    Hallo daar ,wat een fantastische reis maken jullie. En als jullie echt bejaard zijn hebben jullie een prachtig reisverslag om na te genieten. Maar geniet nu maar volop in het echt 😘
  2. Tilly van Dijk:
    13 januari 2019
    Goede morgen mensen,,leuk om jullie mooie reis verhaal te lezen en jullie doen het top samen,,Heerlijk dat jullie zo genieten van alles en dat wij mee mogen genieten,,heel veel liefs van ons xxxxxxxxxxxxxxxxxx