17 februari

17 februari 2019 - Adelaide, Australië

Vandaag een dagje Adelaide, na het ontbijt eerst de koffers her indelen. De grote koffers (2) daar gaat al het spul in wat we niet meer gebruiken. In de 2 kleintjes gaat het spul wat we hier en in de trein gebruiken. In Sydney gaat er 1 grote koffer nog open omdat daar de toilet spullen in moeten tijdens het vliegen. In de trein mogen we de twee kleintjes in de coupe  meenemen, we rijden anderhalve dag met de trein en slapen daar dinsdag nacht in. We hebben een stop in Broken Hill daar wacht ons nog een excursie.

Nu met de tram naar Glenelg, wij dachten dat het gratis was, bleek er maar een klein stuk van te zijn, gelukkig geen controle, wij hebben zwart gereden. ( viel ook wat tegen) Bij terug komst maar even ergens lunchen in de stad, maar dat valt niet mee, wat een drukte dan viel het gisteren nog mee, en nu is het veel warmer. (30 Gr) Na de sushi lunch snel terug naar ons koele hotel. Daar liggen nog 2 zaterdag kranten, de Telegraaf en het AD die we gedownload hebben te wachten om gelezen te worden. Mijn boek is bijna uit ( de uitglijder van Loes den Hollander) dus even uitlezen, en snel een nieuw boek beginnen. Ik vind dat je in een nieuw boek altijd even moet inkomen, en vind het dan lekker als het spannend wordt je dit verder kan lezen in het vliegtuig. Toch wel heel ideaal zo’n ereader, alle mooie boeken bij de hand. Ik ben al aan m’n 3e ereader bezig. De andere 2 hadden het begeven, in 6 jaar tijd. Morgen nog 1 dag hier, rijden we nog even Adelaide Hills in na het ontbijt en naar Port Adelaide. Na de lunch moeten we de auto  om 18.00 uur inleveren, en laten we ons met de taxi weer afzetten bij het hotel. Dinsdag worden we bij het hotel opgehaald door de taxi van de Indian Pacific train. En in Sydney ook weer bij ons daar geboekte hotel afgezet. Zo luxe dit allemaal. We lijken soms net een koninklijk paar. Gelukkig niet, die kunnen niet zo van alles genieten zoals wij het doen.