4februari

4 februari 2019 - Port Campbell, Australië

Vandaag hebben we 100 km van de Great Ocean Road gereden. Wat een mooie route blijft dat toch. Langs de Ocean, en door natuurparken heen. Op een gegeven moment allemaal stoppende auto’s. Allemaal kijken naar koala’s die in de bomen zitten. Wat ontzettend leuk. Ze zitten hoog dus moeilijk te fotograferen. Maar met m’n goede camera krijg ik ze met de telelens wel dichtbij, helaas kan ik die niet doorsturen. Doorgereden naar de twaalf apostelen dat zijn grote rots blokken in zee. Zelfs helicopter vluchten gaan er overheen. Dan doorgereden naar Port Campbell. We hebben geen rekening gehouden met dat het morgen chinees nieuwjaar is, en veel Chinezen hebben dan 2 weken vrij en zijn dan in de buurt van toeristische plaatsen, en op camping 1 geen cabins meer vrij. Doorgestuurd naar de toeristen info, en die weten nog een appartement te regelen voor 1 nacht. Morgen trekken we een dorp verder Warrnambool, heb al op hun site gekeken er zitten 4 campings en alle hebben vrije cabins. Dus we gaan het er maar weer op wagen. Wij houden wel van een beetje spanning. We willen het vaak eerst zien. André heeft voor vanavond ook al een restaurant besproken, omdat hij dacht dat we een kamer zonder keuken hadden. Dus de kip die ik voor vanavond had gekocht gaat in de vriezer voor morgen. We zitten nu midden in het centrum, we kijken met ons terras op de straat, wel leuk alles te bekijken. Een lang zit terras, met eigen wijn en snacks. We hebben nl een koelbox waarin we onze koude dingen mee nemen, erg handig. Hij is ook opvouwbaar, dus mee naar huis.

1. Els en Peter:
    4 februari 2019
    Zo te zien, zijn de accommodatie' s erg netjes en zeer ruim. Ook wel eens leuk toch, naar alles koekeloeren 🤓vanaf je terras
    met heerlijke versnaperingen !!, ☀️🥂
  2. Tilly van Dijk:
    4 februari 2019
    het blijft leuk om jullie te volgen en dat jullie zulke gezellige dingen doen en samen genieten van al het moois. Ook wel weer fijn om een beetje luxe te hebben he...lieve groetjes van ons xx
  3. Martin & Maria Ebben:
    4 februari 2019
    Wat leuk om hier je reis nu te kunnen volgen Fia. Ik had nooit kunnen denken, dat ik het zo leuk zou vinden. Zou er bijna een vliegreis voor over hebben (ik heb een bliedhekel aan vliegen). Ik vind het geweldig wat jullie allemaal zien! En meemaken. Wat een fantastisch land. Heel veel plezier nog jullie beiden. Liefs, Maria
  4. Fia en André van Wensen:
    4 februari 2019
    Maria, zo kun je nu ook zien welke route we gereden hebben, en dat we niet in het overstromings gebied meer zitten, dat is nu 5000 km bij ons vandaan. Leuk he zo’n reisblog. Kost wel wat tijd iedere dag, maar ik kan als ik thuis ben er een heel boek van laten maken met alle teksten en foto’s. En wat dat vliegen betreft, wij doen het allerlux, in busines class, ze dekken je nog net niet toe als je wilt slapen. Maar je hebt een heel bed van je stoel. Echt klasse!