9 februari

9 februari 2019 - Mount Gambier, Australië

Weer een nieuwe dag met een verplaatsing. Vannacht heel hard geregend, en gewaaid. We rijden na ons ontbijt de toeristische route richting Nelson en Mouth Gambier, onze bestemming. Als we net de weg op zijn begint het toch weer hard te regenen, we zetten de auto aan de kant, niets te zien. Als het wat minder wordt rijden we verder. En na 5 minuten schijnt de zon weer. Eerst 10 graden en dan is het gelijk 16 graden. We rijden een schitterende route, met weer borden Kangaroos helaas weer alleen dode langs de kant van de weg. Het lijkt net onze reis in Zuid Afrika waar we constant wild aan het spotten zijn, hier zoeken we  Kangaroos. Weer niets. Onderweg door Nelson heen schiet de auto klok op 30 min eerder, we zitten in  South Australië met weer een andere tijdzone, dus onze dag duurt 30 minuten langer. Eerst maar eens koffie gedronken voor we inchecken bij ons hotel dit keer voor 2 nachten. Alles ziet er weer keurig uit, we hebben nu een douche en een ligbad met jacuzzi. We kunnen hier dineren en ontbijten, dus we hoeven de deur niet meer uit. Toch gaan we het centrum nog even in. De temperatuur is heel erg koeler we doen de lange broek en ons  fleece maar aan. 17 graden. Maar in de zon 20 graden, met nog aardig wat wind, en dat maakt het frisser. Ook nog een ritje gemaakt naar Blue Lake een vulkanisch gebied met kraters. Onderweg nog twee huppende Kangaroos gezien, maar die zijn bet zo snel als herten bij ons, voor ik goed en wel foto’s kon maken waren ze te ver weg. Maar we hebben ze in het wild gezien!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tilly van Dijk:
    10 februari 2019
    Hallo mensen,,,wat een weer verschil he... Maar in Siydney is het ook nu heel erg slecht , jullie zijn overal op tijd weg gegaan. Ik dacht dat het juist in het zuiden erg mooi weer was. Het is toch zomer daar.? tot de volgende,,groetjes van ons. xx