Vrijdag 7 maart

7 maart 2020 - Canggu, Indonesië

Vandaag al vroeg op gestaan, we moeten om 06.00 uur op het strand staan. Want we gaan dolfijnen spotten. We stappen na in de kamer eerst nog een kop koffie en thee gedronken te hebben, in het donker nog in het bootje. Door het water wadend klimmen we er in, Dre zegt het is dat jij de film toestellen hebt want het is een komisch gezicht zo als jij in stapt. Ik ben daar blij om. Het is een prachtig gezicht zo over zee te kijken met zonsopgang. En na een 3 kwartier varen zien we de eerste dolfijnen. Maar er zijn nog meer bootjes op zee, en die komen allemaal keihard aan gevaren. Eigenlijk vindt ik het niet kunnen, zo’n jacht op dolfijnen, zielig om ze zo op te jagen. Wij gaan snel weer terug, we hebben ze gezien, zelfs een heel kleintje. Kijken nog bij een stuk koraal rif naar de tropische vissen,en geven ze eten   Ze springen zowat uit het water. Bij het strand aangekomen stappen we uit de boot dat gaat wat makkelijker dan er in. En gaan ontbijten in het hotel. Daarna stappen we in bij Harry de Chauffeur en rijden naar een Boedistische tempel. Ik mag stokjes schudden totdat er 1 op de grond valt daar staat een nummer op, en de uitleg staat in boek. Ik heb geluk, ik heb een. Goede echtgenoot, maar dat wist ik al, en rijkdom. Als ik nu een zaak zou beginnen zou ik zeer rijk worden. Nu dat ben ik al, dus daar begin ik maar niet meer aan. Mooie foto’s geschoten. Onderweg zien we nog apen, vliegende honden, een wurgslang, en een leguaan. Daarna een lekker hapje gegeten. Dhamnan heeft voor ons een doerian gekocht dat is een vrucht die enorm stinkt, maar het fruit is lekker. Je mag hem het hotel niet in nemen voor de stank. Op het laatst bezoeken we nog een water tempel Thana Lot. Batu Bolong Temple betekend rots met gat erin. En de Batu Megan Temple. Een heilige plaats voor Hindoes. Op dit moment vindt er een offer ceremonie plaats. Heel veel hindoes in het Wit gekleed, met offermandjes lopen naar de tempel om te offeren, de helft uit het mandje offeren ze, de andere helft nemen ze mee naar huis. Wat een drukte, en een puinhoop aan offerspul. Dat wordt gewoon een vuilnisbelt. Daarna begint als we in de auto zitten, weer te regenen, zie je wel dat ik geluk heb! We rijden in de file naar Sanur en ons eigen hotel terug. Hopend zijn we om 17.00 uur ter plekke. Het was weer een lange maar zeer geslaagde dag. Nu krijgen/ nemen we 3 dagen rust en om komende woensdag weer om 08.30 op pad te gaan voor weer 2 dagen. Dan is oost Bali aan de beurt.

1. Tonnie:
    7 maart 2020
    Wat een belevenis, 🤗
  2. Els:
    8 maart 2020
    Wat een mooie dag moet dit geweest zijn.
    Zoveel leuke en mooie momenten