Woensdag 11 maart

11 maart 2020 - Candidasa, Indonesië

Om half 9 stond Dhamnan weer klaar om te vertrekken voor de trip van 2 dagen naar Oost.Bali. We starten met een Balinese dans voorstelling Pemaksan Barong Den Jalan Batubulan. Een uur lang dans en muziek, gelukkig kregen we er in het Nederlands het verhaal erbij, anders had je het niet kunnen volgen. Het was schitterend! Daarna ging de route naar de waterval Tigenungan. Mooie plek, André ging naar beneden maar ik bleef boven teveel trappen. Dan gaat de route naar het stadion van Bali United en kopen we een shirt voor Leander, rood echt zijn kleur. Van Dhamnan krijgt hij er nog een sticker bij. Wel vraagt hij of als hij het aan heeft thuis een foto daarvan te sturen. Ook nog in de spelers ruimte geweest en bij het veld. Dre genoot, en nam plaats op de stoel van Melvin Platje een Nederlander die hier voetbalt. Na een plasje weer verder naar Penglian een heel traditioneel dorpje. En wandelen we eerst door een mooi bamboe bos. De mensen leven hier van de bamboe. Er wordt van alles mee gemaakt, offermandjes, daken, stoelen, was rekjes enz. Het kost omgerekend €00,20 voor een stengel van een meter of 5. Hele bouw stellingen bouwen ze er mee, dit is goedkoper dan staal. Dan gaat de rit naar een restaurant voor de lunch, met uitzicht op rijstvelden en de vulkaan. We boffen vandaag want is prachtig weer, heel helder. En 32 graden.Nou wat een spectaculair uitzicht en wat een heerlijk buffet. Krijgen nog niet genoeg van nasi en mie goreng met saté en kip. En vers fruit na. Voor buffet en 2 drankjes voor de somma van €20,- nu naar het laatste uitstapje, een tempel waar we onze nieuwe sarong om moeten een cadeautje van Dhamnan. De tempel is de oudste van Bali. Voordat we naar binnen gaan spreken twee Balinese meisjes ons aan in het Nederlands om kaarten te kopen, ze kunnen het in heel veel talen, opbrengst  is voor boeken,pennen en schriften voor school. Ook nog 2 jurken gekocht voor totaal €24,- nu weer naar een nieuw hotel. Een prachtige tocht door de bergen met veel palmen. Het is heel smal en Harry moet vaak toeteren voor tegenliggers. We krijgen nog een prachtig vergezicht te zien, we zien de zee met een aantal schepen. Het is nu 16.45 uur en het is nog droog en de zon schijnt nog, zou de weersverbetering na de halo, dan toch positief uitpakken. En wat een mooi hotel weer, Ramayana in Candisa, aan het strand, en zijn we ook nog eens ge upgrade, en zijn we volgens het hotel op honeymoon, er stond weer een taartje op het bed, met twee zwanen van de handdoeken gemaakt. Met happy honeymoon. Het kan weer niet op, wat een geweldige dag weer. Vanavond bij het restaurant gegeten een Balinese rijsttafel, komen ze brengen met bijna al het personeel met muziek. Hebben wij weer, het was erg lekker. Morgen vroeg ontbijten, we vertrekken om 08.00 uur.

1. Leonie Leunisse:
    Mooi weer om te zien.
  2. Harry:
    11 maart 2020
    Dat was weer een prachtige dag op jullie huwelijksreis!
    Fijn hotel in Candi Dasa! Doe mij maar een weekje!
  3. Fia en André van Wensen:
    12 maart 2020
    Geweldig hotel! Ik denk dat dit door de upgrade kwam die honeymoon suite
  4. Peter en Joyce:
    11 maart 2020
    Wat een prachtige belevenissen en foto’s weer!
  5. Els en Peter:
    11 maart 2020
    Wat een hoop mooie en leuke foto,s krijgen we weer te zien.
    Grandioos !!
  6. Charlotte:
    Ik zeg niks 🤫

Geniet er nog maar lekker van! Wij volgen jullie verhalen op de voet. 😘
  7. Fia en André van Wensen:
    12 maart 2020
    Ik heb hem al een app gestuurd
  8. Tilly van Dijk:
    12 maart 2020
    Zó wat geweldig allemaal.Weer een reis om nooit meer te vergeten .Super leuk om dit weer met jullie mee te genieten en een beetje mee te reizen..veel liefs van ons