Zaterdag 21 maart

20 maart 2020 - Sanur, Indonesië

Doordat we nu zondag pas naar huis gaan, bedachten we dat we ook ieder nog 30 minuten massage te goed hadden. Dus hebben we voor aan het eind van de dag een voetreflex massage gereserveerd. Dat is dan nog even meegenomen. Vandaag en morgen tot smiddags nog naar het strand.we worden zondagmiddag om 17.00 uur hier opgehaald.  Het heeft na de halo om de zon niet meer geregend, dus klopt het wel wat de  weer deskundigen zeggen, dat er daarna een verandering van weer komt. We spraken mensen van het personeel hier, die Hindoeistisch zijn, dat na Neypi 25 maart de stiltedag . Zelf vliegtuigen mogen die dag niet vliegen, en iedereen moet binnen blijven voor gebed en meditatie, de Corona verdwenen zal zijn.  De dag ervoor gaan mensen de straat op om grote poppen, veelal dieren van papier mache te verbranden, dit gaat onder luid geluid van trommels  vuurwerk en cimbalen om de boze geesten waarvan Corona er een is te verjagen. De dag na de stilte  is er een grote ceremonie met offers , eten, dans, voor de goden in de tempels.  Echt triest dat ze daarin geloven. Maar ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Maar ik geloof het niet. Wij gaan nog genieten van deze twee dagen.

1. Astrid Beukers:
    21 maart 2020