Zaterdag 21 maart

21 maart 2020 - Sanur, Indonesië

Alle strandbedjes worden opgeruimd van het strand, er komt geen toerist meer, het wordt met de dag stiller, de menu kaart wordt ook steeds kleiner, je hoort steeds “not available” Ook bij het ontbijt, en de cocktail borrel zijn we met steeds minder mensen. We bestellen daar maar mie goreng, dan heeft het personeel wat te doen. Ze lopen daar met z’n allen met hun ziel onder de arm. Te triest voor woorden. Vanmiddag gaan er weer twee Nederlandse stellen richting Amsterdam. Die vliegen met emirates via Jakarta, 3 uur wachten op vlucht naar Dubai, daar overstap naar Brussel, en dan met de bus naar Amsterdam. Wat een reis. Dan boffen wij wel, hoe Silverjet dit voor ons geregeld heeft. Zie ons eerder vermeld reis schema. Of zou het komen dat we business class vliegen. We hoorden tevens van een andere Nederlander, dat als we thuis zijn na twee weken onze niet genoten hotel kosten van de touroperator geretourneerd krijgen. Dat zou dan het enige meevallertje zijn, eerst zien dan geloven. Anders maar proberen bij de reis of annuleringsverzekering. Maar die gooien het waarschijnlijk op overmacht. We gaan het zien, het belangrijkste is gezond blijven en weer thuis te komen. We denken er trouwens ook over om naar ons buitenverblijf op de camping te gaan, ivm de nog zo kwetsbare schoondochter die op dit moment in ons huis verblijft waar alles gelijk vloers is. En ze nog moeite heeft met lopen. Veiligheid voor alles.

1. Leonie Leunisse:
    21 maart 2020
    Groot gelijk en lekker in de bossen nog gezonder ook. Gezondheid no 1.
    Goede reis. Stay strong. Leun.
  2. Tilly van Dijk:
    21 maart 2020
    Ja wat een gedoe..zou ook maar lekker naar het bos gaan is wel zo fijn en kunnen jullie nog wandelen..Goed geregeld allemaal dat jullie kunnen vliegen..Denk ook dat het een voordeel is dat jullie 1e klas vliegen.. Maar dat is ook wel fijn .vooral op deze langen vlucht..pas goed op jullie zelf..Liefs van ons
  3. Jose:
    21 maart 2020
    Je kunt beter thuis zijn dan daar te moeten blijven en niet uit je hotel te mogen. Annemarie mag niet uit Spanje. De stranden zijn daar gesloten en ze mogen alleen van de camping af voor boodschappen. Hoek van Holland is gesloten net als andere parken. Maak nog wat jullie laatste dagje,
    Kom gezond weer thuis. Groetjes vanuit een stil zevenbergen
  4. Martin & Maria Ebben:
    21 maart 2020
    Lieve Fia & André, wat jammer dat jullie droomreis hier stopt. Kom alsjeblieft veilig en gezond weer thuis. Wij hebben ons bezoek aan Nederland ook afgebroken om nog thuis te geraken. Nu hier in quarantaine. Frankrijk neemt strenge maatregelen. Je mag hier enkel buiten komen voor dringende redenen zoals doktersbezoek en noodzakelijke boodschappen. België zit helemaal op slot, ook de grenzen. Ik ben terug gekomen met koorts. Ben best wel bang. Met alle berichten kom je er gewoon niet omheen. En wij hebben de laatste weken veel gereisd, door risicogebieden ook. We hopen er het beste van. Lieverds pas goed op jezelf! Gezondheid gaat voor alles. Goeie terugvlucht!
  5. Fia en André van Wensen:
    21 maart 2020
    Nou Maria dat klinkt niet best, die koorts, hou het maar goed in de gaten, zodra je erbij gaat hoesten de dokter raadplegen.sterkte met alles! Hopelijk zien we elkaar van de zomer op VDS