Aankomst in Gambia

19 november 2022 - Serrekunda, Gambia

Na een kort nachtje, maar wel een hele snelle vlucht van 5 uur en 40 minuten aangekomen in Gambia. Buba stond ons daar op te wachten, met zijn nieuwe groene car. Hij en wij blij om elkaar weer te zien. Onderweg naar het hotel gelijk geld gewisseld bij de “walking bank” die Buba van te voren even gebeld had over de wissel koers. Deze walking bank rekent geen rente percentage, dus krijg je een zeer hoge koers voor je euro. Het was erg druk op de weg, er wordt aan wegen gewerkt, dus neemt iedereen de beste weg. Maar we waren er toch eerder dan de tui transfer bus. Er was wat geharrewar over onze kamer, we hadden zwembad zijde geboekt, en die zijn iets duurder, maar nu wilde ze ons in een bovenkamer met balkon geven. Dit accepteerde wij niet, ze wilde dat we meer geen betalen, maar dat hadden we bij boeking al gedaan. Nadat Buba zich er mee bemoeide kregen we toch de geboekte kamer, zonder de meer prijs. Toen maar eerst de koffers uitgepakt, en op ons terrasje een biertje gedronken, heerlijk! Daarna ben ik even gaan liggen, lichtelijk een beetje hoofdpijn. Te kort aan slaap denk ik. André is even een kijkje bij het strand aan het nemen. Er zijn natuurlijk weer allemaal bekende die ons de hand komen schudden. Het is weer thuis komen hier op de smiley coast.