29 januari

29 januari 2019 - Dromana, Australië

Vandaag niet weggeweest, wel lekker naar het strand geweest. Maar zoals ik gisteren al zei, goed smeren, en daar we geen parasol bij ons hebben, zijn we maar een uurtje geweest, en daarna ons afgespoeld in het zwembad. Waar we onze camperburen weer tegen kwamen die vanmorgen heerlijk bij ons hebben zitten keuvelen. Zij wilden veel over zaken in Nederland weten en wij van hun hoe zaken in Australië geregeld zijn. Nou luitjes, wij zijn weer blij dat we in Nederland wonen. Waar alles toch wel goed geregeld is. Ook hier last van jeugd op festivals met overdosis aan drugs, jongeren die liever lui dan moe zijn om te werken. Ze vonden ons, en dat vinden we zelf zeker ook, bevoorrecht dat we dit kunnen doen. Wie reist kan verhalen vertellen zeggen ze wel eens, nu dat kunnen wij zo langzamerhand ook. Zeker als je op reizen zulke leuke mensen ontmoet. Behulpzaam aan alle kanten. Ze maakte foto’s van ons in het zwembad en wel tig zelfies van ons vieren. Die ze via Messenger naar mij toe zou sturen, alleen ze wist niet hoe, gaf haar telefoon aan mij, en zei doe jij het maar, jij bent veel slimmer met dat ding. Dus ook dat weer geregeld, zij blij, oh dan kan ik je verder volgen op Facebook vwb je reis, leuk hoor. Aussies zijn ook wel een beetje zoals Amerikanen. Alleen Aussies zijn vriendelijker. We hebben voor morgen ook al een camping geboekt in Melbourne, in zo’n grote plaats willen we het risico niet nemen van geen plek meer. En donderdag moeten we daar de camper inleveren. Dus nog twee nachtjes in de camper slapen. WiFi is nog steeds erg slecht, morgen hopelijk weer nieuwe 100 MB, waarmee ik dit verhaal kan posten. Je merkt wel dat het rustiger is aan het worden, van deze camping vertrokken vandaag ruim 200 mensen, ook dat zag je op het strand vandaag, stukken stiller.