del Monasterio de Piedra

21 april 2023 - Camping Lago Resort, Spanje

Opstaan op een nieuwe plek, na een heerlijke nacht. Alleen jammer dat Feijenoord de wedstrijd tegen As Rome verloor. Nu maar op voor het kampioenschap. Het is s’morgens nog frisjes, dus binnen ontbijten en met de koffie met een vestje aan naar buiten. De temperatuur loopt zachtjes op,het wordt vandaag 26 graden, dus dat is lekker. Vandaag maar eens hier de omgeving verkennen. Eerst maar een een fotootje van het meer bij het dorpje, waar we een stok broodje voor de lunch kopen. En André de auto weer eens voltankt. Daarna  gaan we naar een historische park tuin van het Monasterio de Piedra, dat ons een een spectaculaire vermoeide tocht biedt door uitbundige natuur. Een verrassend landschap waar wegen en paden watervallen, beekjes, meren en grotten kruisen, in de schaduw van eeuwen oude bomen en een uitzonderlijke vegetatie. Het is eerst ver diep in dal in, je hoort het water al kletteren. Overal staan gelukkig bankjes, want al dat dalen voelen we wel in onze knietjes. Maar het is de moeite waard. We moeten dan ook nog een keer naar boven. Het is gelukt, je loopt steeds onder bomen, dus qua warmte valt het reuze mee. Geen zweet druppels. Dan maar eerst wat drinken, dat verdiend de inwendige mens wel. Terug op de camping ons welverdiende broodje gegeten, vanavond maar het restaurant op de camping uit proberen een 3 gangen menu voor €14,-, we gaan het zien. Nu lekker in de zon zitten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. John:
    21 april 2023
    Mooi en leuk uitje geweest aan de foto's te zien
  2. Tonnie:
    21 april 2023
    Prachtige foto's! Mooie wandeling.