16 januari

16 januari 2019 - Kiama, Australië

Vanmorgen om 08.30 weggereden uit de Bleu Mountains, richting Sydney om af te slaan naar Kiama. Ongeveer 200 km, dat is een leuk stukje, we hebben nog genoeg tijd om in Melbourne te geraken. We rijden eerst een stuk tolweg, om daarna van het ene na het andere natuurpark te rijden. Steeds borden met mogelijk koala’s dus rij voorzichtig. Niets gezien, wel een hele mooie weg. Het is wederom heel warm 32 graden. We halen onderweg take way koffie om het in de camper met koeling op te drinken. Het is niet te doen in die koffie cafés zonder airco. Omstreeks 12.00 uur waren we op plaats van bestemming. We hebben ons eerst ingeschreven, en dat was maar goed ook, want nog maar 2 plekken. Dat kan ook niet anders want het ligt in zo’n schitterende Bay. Op de filmpjes wel te zien de duurste camping tot nu toe. 99 dollar voor een nacht. Is €60. Daarin tegen is de diesel weer goedkoop, we betalen gemiddeld $1.34$1.40 dat is ongeveer €0,84 cent. De boodschappen zijn hetzelfde als bij ons. Vaak nog goedkoper,$6 dollar voor 100 gram gerookte zalm is €4 euro en ze is heerlijk. Dus zo compenseren we het een beetje. En op zo’n reis moet je natuurlijk niet op een dollar kijken. Na het inschrijven eerst maar weer boodschappen gedaan. Dan is dat ook weer binnen. Al is dit de eerste camping waar je snacks kan halen. We zullen zien. Hier bij het strand onder de luifel in een windje is het heerlijk. Straks maar weer even zwemmen, wat een rot leven!