19 januari

19 januari 2019 - Batehaven, Australië

Raar dat terwijl ik dit schrijf het bij ons nu vroeg in de zaterdagochtend is, en bij jullie vrijdagavond. En als je het gaat lezen bij jullie ochtend is en bij ons al zaterdagavond. Gisteren avond (vrijdag dus)en vannacht regen en onweer gehad, kon niet uitblijven na zoveel warme dagen. Maar koud is het niet. Nu in de ochtend 06.45 uur is het al 21 graden. Heerlijk fris nu, om buiten te zitten. Ongelooflijk zo vroeg, maar ja we lagen er gisteren om 21.30 uur al in. En vele met ons, nu is er al allerlei bedrijvigheid. Als je op de dag vertrekt moet je nl al om 10.00 uur weg zijn. En als je een tent/ caravan bij je hebt en heel veel spullen, het zijn net Amerikanen die Aussies, ze hebben van alles bij zich. Dan moet je wel vroeg beginnen. Ze hebben ook veel kinderen, die allemaal een fiets, step, skateboard, klein surfboard voor in zee, bij zich hebben. Pa heeft hengels voor het vissen, en nog een grote surfplank. Soms nog een boot ook. Overal bij hun plek zie je een BBQ op gas, een party tent, tig stoelen, en een grote tafel. Het is soms net een uitdragerij bij sommige plekken. Maar allemaal reuze vriendelijk en behulpzaam. Gisteren met de regen en veel wind geholpen bij ons zonnescherm om dit met scheerlijnen vast te zetten, maar ja geen hamer, dus even wat hulp. En iedereen vraagt natuurlijk waar je vandaan komt, ze zeggen zelf, we denken Duitsers, maar dat zeggen we niet omdat ze met Hollanders daar geen leuke ervaringen mee hebben, wij snappen dat. Vandaag gaan we een riviercruise maken inclusief lunch. Hopelijk geen rijn reisje, maar de omgeving is anders. We zullen het zien. We nemen er een taxi naar toe, want daar heb je het weer, je camper kun je daar niet parkeren. Dat grote logge ding is dan toch wel lastig. Nu nog even de Ned krant downloaden want we willen natuurlijk wel op de Nederlandse hoogt blijven, het wordt wel koud bij jullie, dus wij blijven nog maar even in Australië. Nou de cruise was niet om naar huis te schrijven. Maar weer leuke Aussies ontmoet. Veel lol gehad. De lunch was fisch and chips, erg lekker. Nu weer terug op de camping. De temperatuur was vandaag heerlijk 22 graden, beetje regen miezer, aan het eind van de dag. Nu weer droog en behaaglijk.

1. Els en Peter:
    19 januari 2019
    Inderdaad hier is het kouder aan het worden,maar we hebben wel een heerlijke zon, (maar geen 22 graden !!) Zien ook de pelikanen en de meeuw, maar waar is de kangoeroe??
    Leuk die foto van jullie samen, geniet ze 🥂