20 februari

20 februari 2019 - Woolloomooloo, Australië

Vandaag kwam alles goed, vwb de treinreis. Gisteren konden we geen contact krijgen om onze reis te bevestigen, dit kwam omdat er een trein uitgevallen was, en iedereen aan het bellen was om te horen hoe ze nu verder moesten. Gelukkig stond bij ons om 08.45 uur de chauffeur van de taxi klaar om ons naar de trein te brengen. Ontvangen door alle liefste hostessen, de koffers voor het ruim waren niet te zwaar. De handbagage werd ook al in de treincoupé gezet. En in de ontvangst hal kregen we glas champagne met hapjes. En er was live muziek met heerlijke Australische liedjes. Zoals Waltsing Mathilde. Erg gezellig. Toen we in de trein kwamen lagen er nootjes en flesje water klaar en kwam de hostes uitleg geven over de reis. Konden kiezen voor excursie in Brokenhil uit 3 dingen. Wij kozen the main Drag show. En weer was er champagne. Om 11.00 uur was er in de lounge room koffie/thee en een scone met jam en slagroom. Om 12.30 een 3 gangen lunch, met 3 keuzes, wat een verwennerij allemaal. Tijdens de lunch komt de gitarist weer live spelen en zingen. Onderweg zien we heel veel Kangaroos en emoes.  Het is 1 grote dorre massa waar we door heen rijden. Wat wijds en groot is Australië toch. De hele rit is 1700 km, in anderhalve dag. Maken in de lounge room weer contact met Engelsen. Die rijden van Perth tot Sydney. Nadat ze eerst een cruise vanuit Southampton naar Australië hadden gedaan in 6 weken. Ook weer verhalen. Er worden steeds drankjes of fruit aangeboden. Heerlijk! In Broken Hill kregen we een show aangeboden Drag Queens met play back liedjes. Eerst weer champagne, ik denk om in de sfeer te komen, nou ja. Wij vonden er niets aan. Die Engelsen vonden dat allemaal geweldig.Ook hier weer hapjes. 19.00 uur rijdt de trein weer verder en kunnen we weer dineren. Wat was het weer overheerlijk een 5 gangen diner je denderde wel van de ene naar de andere kant, zo slingerde de trein, maar dat mocht de pret niet drukken. Weer leuke mensen ontmoet waren met honeymoon. Hij een Fransman zij een Engelse. Na het eten terug naar de coupe. En daar stond de Wiskey en Baileys met chocolaatjes al klaar, en de bedden waren al opgemaakt. We zijn ook weer een tijdzone doorgegaan en is het ineens een half uur later. En toen naar bed, wat een bedoening om daar in te komen, zo hoog. En met een slingerende trein valt dat echt niet mee. Af en toe een hazenslaapje want dan remt de trein weer of piep de rails. We zijn om 06.00 uur maar uit bed gegaan, douchen doen we ook niet, dan is het glibberde, glabber, en we hebben nu nog alles heel en dat willen we graag zo houden. Zelfs bij het ontbijt heb je 4 gangen, het was weer overheerlijk. We rijden richting Blue Mountains, waar een excursie is, wij rijden door naar Sydney, omdat wij deze plek al veel eerder bezocht hebben, met veel mooier weer als dat het nu is, het heeft geregend en de wolken hangen laag in de bergen, zonde hoor want het is hier zo mooi. 12.00 uur komen we aan in Sydney. Daar wacht de taxi die ons naar ons hotel brengt.

1. Leonie Leunisse:
    20 februari 2019
    Allemaal heerlijk wat een verwennerij en wat een mooie reis weer.
    Gaan jullie nu naar huis?
    Groetjes en nog veel plezier. Groetjes leuntjuh
  2. Fia en André van Wensen:
    20 februari 2019
    Ja, het zit er bijna op, donderdagavond vliegen we via Dubai terug naar Amsterdam.
  3. Astrid Beukers:
    20 februari 2019
    Heb mijn reactie bij eerdere datum geplaatst , doordat ik de foto's allemaal nog eens aan het bekijken was. Dus nog maar een keertje extra. Wat een fantastische reis maken jullie en zo leuk dat we door je blog zo met jullie kunnen meereizen.😘
  4. Lenette:
    20 februari 2019
    Super geweldige afsluiting van jullie trip.Nog even vliegen ...niet te hard...want Nederland is maar petit😂😂💋
  5. Tilly van Dijk:
    20 februari 2019
    Wat een prachtig reis hebben jullie toch gemaakt en veel gezien. Wij hebben weer genoten van jullie verhalen en zo mee gereisd,,,heel veel liefs en goede thuisreis,,,Ben en Tilly
  6. Els en Peter:
    20 februari 2019
    Het zit er bijna op, maar nu is het toch wel tijd om terug te komen naar het kleine kikkerlandje 😁 want Ossendrecht, de caravan naar France , en Gambia wachten weer op jullie. Goede thuisreis en geniet van het schitterende hotel 🍸🍾🥂
  7. Martin & Maria Ebben:
    20 februari 2019
    Dank je wel lieve Fia en André, dat wij d.m.v. jullie reisverslag mee mochten genieten van jullie fantastische reis. Wat hebben jullie veel gezien en beleefd! Veilige vlucht naar Nederland!