21 februari

21 februari 2019 - Mascot, Australië

Gisteren dus in Sydney aangekomen, wat een prachtig hotel. Direct s’middags een busroute gedaan via de op en of bus, kaart voor 2 dagen genomen, tevens voor de Harbour vaart en de tower eye. S’avonds op aanraden van het hotel bij een geweldig Indian restaurant gegeten. Na een heerlijke nacht, geslapen te hebben(na zo’n slechte in de trein) na het ontbijt uit gecheckt. De koffers werden bewaakt weggezet. En wij weer op de bus, die trouwens voor het hotel stopt, naar de haven. Daar de rondvaart over de Hudson river gedaan en heel Sydney vanaf het water bekeken, en dat is wel het allermooiste. Na de boot even wat geluncht en doorgelopen naar een halte om de blauwe lijn te nemen, die gaat langs Bonnie Beach. Ik help nog een Chinese mevrouw om aan te geven waar we zijn. Ze moest de rode route aangeven zonder een woord Engels te kennen, ze had een rood hoedje op en daar zwaaide ze mee en wees naar een bus. Oké de rode route, op het plattegrondje aan gegeven waar ze was en waar ze moet instappen. Een brede glimlach, terwijl ze daarvoor flink te keer was gegaan tegen haar man, met oordopjes in klinkt dat heel hard door de bus, haar man gaf haar daarna een flinke por, omdat heel de bus haar scheldkanonnade kon horen, gelukkig was het chinees wat wij weer niet verstonden. Volgend jaar mogen we chinees bij haar eten. Wij naar de tower eye. Wat een uitzicht, het had met een blauwe lucht en helder nog mooier geweest, maar dit was ook geweldig. Toen terug naar het hotel waar we 17.15 aan kwamen. Wij dachten even opfrissen en dan staat de limo er van Emirates er voor ons op te halen, ze hadden geen tijd gezegd. Een vreselijke leuke vent van het hotel heeft even voor ons gebeld en zei over 15 min staat hij voor de deur. Ooooo, dan maar in de louche room van Emirates ons opfrissen en omkleden. Vlug nog even een flesje water leeg gedronken, die we van het hotel kregen. De taxi is na een half uur rijden bij het vliegveld. Waren snel door de douane. We moesten een aardig stukje lopen om bij de lounge room van Emirates te komen, gelukkig zit die lounge room naast de gate waar wij instappen. Het wordt omgeroepen als we moeten boarden. Eerst dineren, er is genoeg keus. Na het eten schrijf ik nu dit relaas, het laatste verhaal in Australië, wel heel raar, het is nu bij ons donderdagavond 20.13 uur we vliegen hier om 21.15 uur via Dubai naar Amsterdam waar we vrijdag ochtend 11.30 uur landen. En totaal is het 22 uur vliegen en nog een tussenstop van 3 uur in Dubai. We halen de tijd in. Dat heb je als je down under heb gezeten. Nou luitjes jullie gaan onze verhalen missen, en Dre is blij dat ik niet iedere keer met mijn telefoon zit te spelen. Want het koste iedere dag behoorlijk wat tijd. Zeker het plaatsen van foto’s en filmpjes. Wij gaan nog wat drinken en wachten tot we het vliegtuig in kunnen.

1. Tilly van Dijk:
    21 februari 2019
    Wij hebben genoten van jullie mooie verhalen,,Dank je wel Dre dat Fia het mocht schrijven,,,Ha Ha,,Ik wens jullie veel liefs en een heerlijke thuiskomst,,en hopelijk zien wij elkaar weer in Frankrijk en dan drinken wij samen een borrel..heel veel liefs van ons voor jullie,,Ben en Tilly
  2. Leonie Leunisse:
    21 februari 2019
    Zijn iedere keer ook hele verhalen maar leuk om te lezen. Wens jullie een hele goede reis naar Nederland. En hopelijk niet te erg last van de jetlag bij thuis komst. Houden contact. Groetjes Piet en Leonie. Xxxx
  3. Martin & Maria Ebben:
    21 februari 2019
    Nog maar een keertje: dank je wel, Fia! En voor jullie beiden een veilige en rustige thuisreis. Tot ziens in Frankrijk!
  4. Astrid Beukers:
    21 februari 2019
    Goede reis naar huis. Heel leuk om met jullie mee te reizen en mee te genieten., dank daarvoor.Nagenieten zullen jullie , eenmaal thuis ,zeker doen .
    Liefs Astrid😘
  5. Els:
    22 februari 2019
    We hebben genoten van jullie verhalen zo waren wij ook een beetje in Australië