Game drive

22 november 2019 - Rufiji, Tanzania

Vandaag de wekker op 05.45 uur we worden nl om 07.00 uur opgehaald voor een game drive. Eerst ontbijten, en dan in de jeep, en wegwezen de buch buch in. Allereerst zien we giraffen met kleintjes, het is wel hobbelen in zo’n jeep, als je off Road rijdt. Maar dan kom je er wel dicht bij. We zien empala’s wratten zwijnen, zebra’s, een gnoe, maar naar de olifanten moeten we heel lang zoeken maar als we ze eindelijk zien is dat wel fantastisch. Tussendoor langs een meer rijdend zien we krokodillen die het water inschieten, en nijlpaarden. En dan is het restaurant Hakuma Matata open. Midden in het buch in de schaduw staan tafels gedekt met witte lakens voor de lunch. we zijn samen met nog een Nederlands stel met hun 14 jarige zoon, met ADHD, maar wel een heel leuk joch, en een Belgisch koppel. We krijgen eerst aardappel soep, en dan rijst met rundvlees en een ratjetoe aan groenten. Ik eet maar rijst met een beetje vlees, het gaat vandaag voor het eerst goed met de poeperij. Toe krijgen we water meloen. Dan maken we een bootsafari, we zien krokodillen en nijlpaarden. Maar ik ben steeds te laat als zo’n nijlpaard zijn bek open doet om een foto te maken. Dan rijden we terug naar het kamp, en krijgen te horen dat we geüpgrade zijn naar een andere kamer, dichter bij het restaurant. Deze is nog groter, en de toilet is gelukkig hoger, de andere was zo laag dat ik door André geholpen moest worden om er af te komen. Maar alles met liefde, ook s’nachts. De massai help met de koffertjes verkassen. Nu eerst douchen want na al dat stof is dat wel nodig. Het was een hete dag.

1. Els en Peter:
    22 november 2019
    Jullie beleven avontuur op avontuur, heerlijk om te mogen meegenieten , gelukkig gaat het al wat beter met je Fia , groetjes
  2. Leonie Leunisse:
    Wat een belevenis.
  3. Tilly van Dijk:
    22 november 2019
    Mooi om te zien he..wij zijn in 2014 naar Zuid Afrika geweest..is naar het Addopark...Wat geweldig daar een per dag wel honderden Olifanten...Dat was voor mij het toppunt..Het ziet er allemaal wel top uit...geniet en wij doen mee..groetjes van ons.