Naar Tanzania

21 november 2019 - Rufiji, Tanzania

Vanmorgen vroeg uit de veren, wekker op 04.45 uur gezet. Douchen en scheren. Om 05.00 uur wordt er op de deur geklopt, ons ontbijt, flesje water, pakje sap, banaan en twee broodjes, een soort donut en een koffie broodje. Ik doe wat voorzichtig ivm met de diarree, het gaat beter maar slik nog wel Imodium. We worden opgehaald bij de kamer met de golfkar. Om 05.45 uur staat de taxi er, het gaat onderweg heel hard regenen, je wil niet weten hoe of de weg er dan uit ziet, en bij die dorpjes, een grote modderpoel. We kunnen bij het vliegveld direct doorlopen, geen gezeur met vloeistoffen, dus we ontbijten in het vliegtuigje. De piloot verteld dat de vlucht 50 minuten duurt en dat het weer in Tanzania (Selous) beter is. Het is leuk vliegen in zo’n klein toestel, Cessna model C 208B caravan 1( 12 personen) hij vliegt niet zo hoog, dus beter zicht in wat beneden ligt. We waren bij de landing even flying docters, midden in de rimboe op een zandpad. De safari jeeps staan al klaar, wij waren de enige, die 3 dagen gaan, alle andere passagiers gaan voor 1 dag. Vanavond weer terug. Bij het kamp aangekomen, brengen massai de koffertjes naar de ontvangst ruimte. Daar krijgen we een korte briefing, en kunnen we nog ontbijten. Om 11.00 worden we weer opgehaald voor een dorpsbezoek, en we gaan om 16.00 uur varen. Nu we hier zijn begint het hier ook te regenen en te onweren.  In de briefing werd verteld dat we niet alleen van de kamer naar het restaurant mogen lopen. Er loopt dan altijd een massai mee, ivm olifanten die wel eens in het park lopen. De trip naar het dorp ging niet door ivm de vele regen. Dan maar wat lezen op bed. Wanneer we naar het restaurant gaan, staat er een paraplu voor de deur, wel handig.De safari boy vertelde ons dat ze morgen of overmorgen de tripjes die we nu missen door de regen, er dan  tussen fixen. 13.00 uur de lunch. Starten met een papaya soep, heel apart. Daarna spaghetti met een stukje kip. En als dessert water meloen met papaya. Dus een relax dag. Maar het is gelukkig niet koud. We hebben hier vanaf 17.00 uur  elektra en ook pas wifi. Dus hopelijk blijven we jullie goed op de hoogte houden.

1. Martin & Maria Ebben:
    21 november 2019
    Jeetje, ik zit weer mijn ogen uit te kijken. Jammer van de regen.
  2. Tilly van Dijk:
    21 november 2019
    Heel mooi en dat vliegtuigje...zo grappig..Buitje regen voor de stof moeten jullie maar denken...Ben zeer benieuwd naar de rest van de trip....groetjes van ons xx
  3. Lenette:
    21 november 2019
    Wat apart lijkt me dat met zo'n klein vliegtuigje.Idd net flying doctors.Even een buitje voor het stof en de komende dagen vast en zeker weer ontzettende mooie indrukken.💋
  4. Leonie Leunisse:
    22 november 2019
    Jeetje jullie maken wel van alles mee. Zal even wennen zijn na al die luxe van het hotel maar alles heeft zijn charme,toch?
    Gelukkig dat je je iets beter voelt Fia. We zien de mooie foto's en uitleg weer tegemoet. Groetjes leun