6 februari

6 februari 2019 - Warrnambool, Australië

Vandaag is het wat minder weer, bewolkt en af en toe een klein zonnetje. Er wordt regen verwacht, maar dan blijft het 24 graden. We zeiden net bij het ontbijt, we hebben zolang we in Australië zijn nog geen lange broek of iets met lange mouwen aangehad. Dat is nu dus onze extra bagage. We hebben 2 stoeltjes aangeschaft in het begin van onze vakantie omdat degene die bij de camper zaten, geen stoeltjes waren waar je 6 weken op zou kunnen zitten, gezien onze ruggen en knieën. Hoe we die mee naar huis  gaan nemen is nog de vraag. Qua gewicht kan het, want als je business class vlieg  mag je 40 kg pp meenemen. En 10 kg handbagage pp. Maar als je op Schiphol door Emirates met een limo wordt opgehaald om naar huis gebracht te worden, dan gaat  dat er never nooit in. Op de heenreis moest er 1 grote koffer op de voorstoel, die ging niet in de kofferbak. Dus dat moeten we nog even bekijken, hier verkopen misschien? Nog maar een rondje hier in de buurt gereden, wat leuke brievenbussen op de kiek gezet, die vindt je hier langs de weg staan, dan hoeft de postbode niet langs al die boerderijen te gaan. In een klein dorp is er bij de plaatselijke benzine station een postkantoortje, waar iedere inwoner zijn postbus heeft, en waar je dus je eigen post op haalt. Nog bij een surfers Beach gekeken mooi gezicht zoals ze op een golf liggen wachten. We rijden het centrum in, en Dre gaat naar de Barber, op mijn advies laat hij het heel kort knippen, ik vind het erg leuk staan, had bovenop nog wel wat korter gekund. Als hij weer buiten komt begint het te gieten, een buitje van 4 minuten. Als we bij het huisje zijn is het weer droog.

1. Martin & Maria Ebben:
    6 februari 2019
    Lieve Dré en Fia, ik blijf me verbazen over jullie geweldige reis. Zo leuk wat jullie allemaal beleven. Ik ben heel blij dat ik nu je verslagen kan lezen Fia. Lig helemaal in een deuk over die limo! Echt te gek! Omdat jullie met Emirates vliegen... niet te doen toch. Geniet van jullie verblijf en dat buitje laat je maar niet aan je hart komen. Het is hier in zuid Frankrijk nog frisjes. Wel lekker zonnig. Ik kan niet wachten op het voorjaar! Liefs, Maria