Dag bij Buba thuis

7 januari 2020 - Serrekunda, Gambia

Wat een dag, werden om 11.00 uur opgehaald., en door zijn gezin warm onthaald. Na zijn huis bekeken te hebben, hij woont nl nu in zijn nieuwe huis, de mee gebrachte cadeautjes uitgedeeld. Wat nieuwe kleertjes voor de kinderen, speelgoed en ballonnen. We hadden van afgelopen maart bezoek een fotoalbum voor ze gemaakt, wat ze geweldig vonden. Wat foto’s die we al in lijstjes hadden gedaan aan de muur opgehangen. En de stereo installatie die we van een buurman hadden gekregen aangesloten, en toen was er muziek van Nick en Simon, van een cd die we eerder hadden meegenomen, die hij in zijn busje draait als hij Nederlandse toeristen Gambia laat zien, als gids. En ja toen moest er gekookt worden. De dames werden gevraagd om mee te helpen groeten schoon te maken. Er moest ook hout gehakt worden, want een gasfornuis kennen ze hier niet. Alles gebeurd buiten op open vuur. Na 3 uur was het eten klaar. Rijst met pompoen, wortel, aardappelen, pastinaak, knoflook, uien, kip,peper, komkommer en tomaat, wij kregen een grote schaal voor de neus op de grond, ze had er drie gemaakt, en een lepel, zij eten met de hand, het was heerlijk! Na het eten bracht Buba ons weer terug, nadat we door de hele familie werden uitgezwaaid. Een dag met een gouden randje. Terug in het hotel had Sandra contact met een jong Nederlands stel, voor het eerst in Gambia. Ze zochten  een gids, en ja hoor aan Buba voorgesteld. Gisteren gingen ze samen met Lenette en Sebastiaan op pad, eerst naar een local doopfeest van een tweeling, familie van Buba, dit vonden ze allen best heftig om mee te maken met alle rituelen die daar bij hoorden. Daarna na de Serekunda market, ook heftig als je nog nooit een Afrikaanse markt hebt gezien. En toen naar een museumpje waar de gebruiksvoorwerpen uitgelegd werden door Buba. En toen waren er krokodillen die ze geaaid hebben, spannend. Terug om 14.30 uur met veel verhalen. Toen lekker wat eten, strand en een duik in zee. Alle emoties afspoelen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl