25 januari

25 januari 2019 - Port Welshpool, Australië

Vanmorgen begint goed, we hebben contact via Facebook met Naomi, we hebben haar twee jaar geleden ontmoet in de groep van Zuid Afrika, zij woont in Lake Entrance wat wij niet wisten, ze komt voordat we verder trekken, naar de camping. Is dat even leuk. We zeiden twee jaar geleden al dat we naar Australië wilden, zij zei” komt dan even langs” niet wetende dat dat ooit zou gebeuren. Zij was dit jaar in New Zeeland op vakantie geweest, en we hadden haar op Facebook kunnen volgen, alle bekende plekken die wij vorig jaar hadden gedaan zagen we voorbij komen. Daarom vind ik Facebook zo leuk! Ze had take away koffie meegenomen wat alle Aussies s’morgens doen. In de camper met airco opgedronken want het is al 38 graden buiten. Om 10.00 uur rijden we weg van de camping na lang afscheid genomen te hebben. Onderweg bemerken we dat het hier niet meer zo groen is, het is nu 42 graden, dus maar blijven rijden, in de car is het lekker. Er staat wel veel wind. Je ziet geen mens op straat, of het is lopend van de auto naar de winkel inmiddels 45 graden, hebben wij nog ooit meegemaakt .Komen we bij de genavigeerde camping aan, die in het boekje stond met een mooi plaatje aan zee, maar dat klopte toch mooi niet. En met deze hitte dus niet. We zagen even verder nog een bord camping met de naam Beach erin. Eerst 10 km onverharde weg rijden, in de Middle of now where,  maar deze was wel aan zee, alleen zonder power en erg alternatief, geen receptie of zo, 1 toilet in de wildernis. Dus onverhard en verhit weer 10 km terug. Op zoek naar wel een camping aan zee. Onderweg wordt je steeds gewaarschuwd om voorzichtig om te gaan met vuur ivm droogte, hitte, voor bos brandgevaar. Weer op een nieuwe betere plek beland.Port Welhspool plek aan zee, het was de laatste plek, ivm 26 januari een feestdag in Australië. En die gaan dan ook met lang weekend.

1. Els en Peter:
    25 januari 2019
    Gm wij hoorden gisteren op het nieuws dat het 46 graden is bij jullie, zo warm was het nog nooit zeiden ze, dus "tranquilamente" 🌡☀️
  2. Anita:
    25 januari 2019
    Wat heerlijk dus in de airco te kunnen blijven!!
    Stuur de overbodige hitte maar hierheen!
    Ik ben de kou al behoorlijk zat!