27 december

27 december 2018 - Bowen, Australië

Vandaag weer verder naar het zuiden gereden, zo’n 225km. Je mag hier niet harder als 80/100 km hard rijden en de snelweg is ook maar 2 baans. 1 voor heen en 1 voor terug. Iedereen houdt zich aan de snelheid. Weer veel dode Kangaroos langs de kant van de weg, en weer geen levende. Wij denken dat ze op de dag slapen en snachts aan de wandel gaan. Langs de grote weg staan geen lantaarnpalen dus daarom worden ze veel aangereden.We staan nu pal aan zee, proberen morgen een stuk te gaan varen om het Great Barrien Rif te zien, ben al met het toeristen bureau aan het mailen wat de mogelijkheden zijn. We zitten bij de camper in de schaduw, en er staat een lekker zeewindje. Goed toeven. De eerste was gedaan, die wil hier wel drogen in zon en wind. Dre heeft het achterlicht van de camper kapot gereden, zag de kraan niet die er achter stond, had er danig de pest over in, dat hem dat moest overkomen. Geen nood, wij hebben alle schade afgekocht. Dan mag je wel een kapot lampje rijden. We kregen van een goeie vriend van Dre te horen dat Australië de heetste Kerst te vieren had gehad tot 40 graden in de schaduw. Wij hebben daar niets van mee gekregen. Misschien komt dat nog, gelukkig hebben we tijdens het rijden en stilstaan een airco tot onze beschikking.

1. Henk:
    27 december 2018
    Zo dat is een reis niet naast de deur. Met je vinger over de kaart is al een eind. Ik heb Cairns gevonden dan gaan jullie naar Z. Victoria Melbourne e.d. om de Camper in te leveren. Hoe loopt het traject traject van Cairns naar Melbourne, kennelijk langs de kust gezien het uitzicht op zee en het barriere rif, noem nog eens wat tussen plaatsen. Fia kan de reis misschien in boekvorm uitgeven gezien het gedetailleerde verslag. Op de camper zit zeker geen achteruitrij toetertje zo'n ding heeft mij al heel vaak gered. Bij het afrekenen van de schade krijgt hij misschien korting omdat de toehoeter ontbreekt. Verder goeie reis groet henk
  2. Tilly van Dijk:
    27 december 2018
    Heel leuk om alles te lezen en zo kunnen wij jullie een beetje volgen,,,Wat is jullie volgende doel,,,en waar zijn jullie begonnen en hoe verder...Spannend hoor,,,Ik blij jullie volgen ,zo leuk,,Groet van Ben en Tilly van Dijk
  3. Fia en André van Wensen:
    27 december 2018
    Onze bedoeling is langs de oostkust verder naar het zuiden te gaan, via Brisbane en Sydney, dan naar Melbourne daar leverennwe de camper in, om in een SUV (groe auto) verder te gaan naar Adelaide. Daar stappen we op de trein, waar we ook in slapen door de outback naar Sydney. Waar we weer op het vliegtuig stappen naar Dubai/Amsterdam. Dan zitten de 9 weken erop. En Henk geen toetertje op de camper wel een achteruitrij camera, maar helaas het kraantje niet gezien. Op de kaart wordt onze route per dag weer gegeven. Even kaart aan tikken.