6 januari

6 januari 2019 - Scarness, Australië

Vandaag wakker geworden met een enorme plensbui. En je verbaasd je, dat er al zoveel mensen vroeg op zijn het is nog maar 06.00 uur. Wij gaan maar eerst ontbijten en dan douchen. Het is al weer droog en de zon komt op. We worden om 07.20 uur opgepikt met de bus bij de camping. Die brengt ons bij de boot, waarmee we overvaren naar Fraser Island. Daar stappen we in 4x4 bussen. Dat is pas rijden, er zijn geen asfalt wegen alleen maar zand. En die bus maakt klappen, wij zitten op de achterste bank die gaat 2 x zo hard op en neer, je moest niet voor niets in je gordel. We rijden een flink stuk, m’n arme ruggetje. Dan een stop om te plassen. Daarna rijden we door voor de lunch. In de midle of nowhere, staat een hotel waar we binnen aan het buffet mogen schuiven. Heerlijk gegeten. Toen met de 4x4 bus over het strand, gewoon 80 km hard rijden. Halverwege staan er twee vliegtuigjes op het strand. Een aantal mensen uit de bus doen een vlucht van een kwartier. Wij rijden door met de bus en een kwartier later lande de vliegtuigjes weer voor ons op het strand. Wat gaaf om te zien. En ook daar de yellyfisch kwal gefotografeerd. Even later ligt er een verroest scheepswrak op het strand, dat krijg je met geen vuurtorens. Mijn rug krijgt het nu toch wel wat te verduren, al die klappen van de kuilen en bulten op de weg. We stoppen nog 2x keer 1x bij een kreek op het strand (de zee is hier onveilig)en 1 keer bij een zeer mooi Lake Mckenzie. Dan het laatste stukje hobbelend naar de boot. Heb wel een Magnum verdient, Dre zijn eerste biertje. En dan de boot op. Inmiddels is het al 18.00 uur. Een lange dag, nu nog naar de camping, en vandaag maar lekker uit eten, hebben wel verdiend na zo’n enerverende dag. Maar eerst een coctailtje! En het eten op een romantisch plekje vlak aan zee, was dit keer Mexicaans! Heerlijk.