Vervolg 6 maart

6 maart 2020

Wat was dit weer een geweldige dag! Vanmorgen precies op tijd opgehaald. In de auto stond het water en een tasje met fruit al weer klaar. Eerst naar de lokale markt, in Denpasar, wat een beleving, vlees en vis zonder koeling uitgestald, veel groenten fruit en kruiden.  Voordat we naar een geplande attractie gingen eerst naar de apotheek, voor muggen spul en iets voor de jeuk. Ik had vreselijke jeuk aan m’n benen. Op die plaatselijke markt geprikt. Dat spul hielp direct geweldig. Ik dweep altijd met nestosyl maar dit goedje helpt nog veel beter. Soffel heet het, spray voor dat de muggen wegblijven, en lotion voor de jeuk. Daarna gingen we naar een museum met zeer oude auto’s André vindt het prachtig, zelfs een lelijke eend stond er tussen. Toen naar een batik fabriek, veel gezien en te koop, dit keer niets gekocht. Dahjam kocht bij een Holland bakery lekkere cake- jes voor onderweg. We worden zo door hem verwend met alles. De volgende stop was, een wajong poppenmuseum, wat een poppen in een zeer fraaie omgeving. Nog een tempel voor lokale mensen bezocht, en een chocolade fabriek. Waar je alle soorten die ze hadden kon proeven. Onderweg zagen we een crematie, gestopt maar de familie liep al weg met de as van de overledene. Ze waren alleen de restanten van de offers nog aan het verbranden. Toen doorgereden naar een restaurantje om wat te lunchen, heerlijke nasi met saté en een drankje voor nog geen €12 totaal. Daarna weer in de auto voor naar de Jatiluwih  rijst terrassen. Het gaat ook weer regenen, jammer, we boffen net nog met een paar druppels bij een andere tempel. Toen in de auto, ging het harder regenen, onderweg nog apen langs de kant van de weg, Dhamnan had wat te eten en vanuit de auto dit gegeven. Toen doorgereden onder een zeer hevige plensbui, naar het hotel in Lovina. Met een golfkarretje werden we naar onze kamer gebracht. Het zijn kleine huisjes keurig verzorgd. We kunnen in het restaurant wat eten, hoeven niet meer van het terrein af.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Leonie Leunisse:
    Geweldig.
  2. Els en Peter:
    6 maart 2020
    Wat een schitterende foto,s , en wat een natuur !!