Nieuwe stek in Penafiel

29 april 2023 - Peñafiel, Spanje

Na gisteravond weer super te hebben gegeten in het restaurant van de camping, vanmorgen om even voor 09.00 uur vertrokken naar:

CAMPING RIBERDUERO in Penafiel.

Camping Riberduero ligt bij het plaatsje Peñafiel, in de provincie Valladolid. De camping is gelegen in een prachtige natuurlijke omgeving, en is voorzien van een zwembad, speeltuin, bar-restaurant en alles wat U nodig hebt om te relaxen. Het gebied biedt een groot potentieel voor toerisme en recreatie zoals Penafiel, de wijnhuizen van Ribera del Duero en de Valle del Cuco etc.

Het is maar 175 km, maar naar een verdere camping was het 385 km en dat vinden wij met doortrekken net te ver. We doen alles op ons gemakje, om er lekker van te genieten. Zo heb je ook nog wat aan je dag, om alleen maar door te jakkeren. Het is een lang weekend voor de Spanjaarden ivm 1 mei. We hebben daarom maar gereserveerd op de nieuwe camping, die daardoor druk kan zijn.

Op de weg is het weer erg rustig. Iedereen is denk al op zijn bestemming. We reden door het Spaanse wijn gebied, en zien grote bodega’s. 12.15 uur arriveren we op de nieuwe stek. Het is een Nederlandse eigenaresse. Dus dat is makkelijk, de reservering had ze gisteren wel zien binnen komen, maar was ineens weg. De betaling vooruit was ook niet binnen, en bij ons er niet af. Maar ze had er wel rekening mee gehouden, dus een plek vrij gehouden. En dat was maar goed ook, anders was er geen plek. Het is nl maar een klein terreintje. Het druppelt langzaam met veel Spaanse gezinnen die een weekend komen kamperen, binnen. Het weer is minder warm dan gisteren, het is nu 22 graden onder de bomen.

1. Jan en nel:
    29 april 2023