1 January 2019

2 januari 2019 - Yeppoon, Australië

Oudejaar weer raar afgesloten. Eerst in Mackay door een taxi gebracht Japans gegeten, de taxi  chauffeur  zei dat het Thais was maar bij nader inzien was het toch Japans. Dre had sashimi van zalm en tonijn en garnalen, viel een beetje tegen dus hij nam nog een porsie shusi. Die waren wel erg lekker. Ik had iets gemengd met curry kip en rijst beetje flauw allemaal. Toen naar het punt gelopen waar de festiviteiten waren, een podium met muziek en veel eet tentjes en tafels met stoelen. Ze ruimen hier alles keurig op, geen bekertje of papiertje op de grond. SUPER!  Om 21.00 zou het vuurwerk beginnen, speciaal zo vroeg voor de kinderen. Kinderen gaan hier op tijd naar bed. Het duurde een kwartiertje. Voor zo’n kleine plaats heel wat, iedereen op de grote jeugd na, gingen naar huis, de rest naar clubs om verder te feesten. En toen een taxi, ik zei “we gaan een restaurant in en vragen hun te bellen” , nee hoor Dre wist een taxi standplaats. Dus lopen, onder weg nog gevraagd, een zeer vriendelijke vrouw ging voor ons bellen. Maar kreeg geen contact te druk. Toen terug lopen, en in een restaurant gevraagd te bellen, die man belde maar gaf niets door, door de telefoon, hij zei ons te wachten op de stoep. Er kwam even later een taxi, maar die zat vol, ik vroeg kunt u een andere taxi voor ons regelen, en ja hoor na 5 minuten stond er 1.  Veilig en al weer op de camping. Daar nog even buiten gezeten en wat gedronken. De camping was uitgestorven. Dus we zeiden “moeten we nu samen wachten tot 24.00 uur?” Nou nee, gewoon om 22.30 uur naar bed. S’nachts om 04.00 uur schrok Dre wakker van een piep, en ja hoor de stroom was uitgevallen. Bij iedereen. Toch nog even geslapen tot 06.00 uur. Toen maar eruit en gedoucht, kunnen geen koffie zetten ( ouderwets met een filter) omdat we geen lucifers hebben en de ontsteking op elektra gaat. Dan maar wegrijden en onderweg een bakkie doen. We gaan vandaag naar Yeppoon, 360 km. De rit gaat door natuurparken heen, schitterende weg en heel stil. Onderweg gele borden met next 20 km koala’s, wij weer spotten, niets gezien. Volgens mij is dat hier het zelfde als met onze herten borden. Maar om 11.30 uur zijn we al op camping Savanna park, dit keer wel een naturisten camping, aller vriendelijks ontvangen. De mail die we gestuurd hadden was duidelijk, en plenty plek. Gelijk al kennis maken met de buren, zoals dat altijd gaat. Mooi terreintje op dit moment maar 24 mensen in totaal. Het naturisme is in Australië niet zo gewild, vandaar. We hebben hier geen WiFi dus dat is dus twee dagen geen berichten naar huis. Morgen even shoppen en naar de Mac, daar zal het wel lukken.

1. Peter en Joyce:
    2 januari 2019
    Jullie hebben wel pech met al die borden en verborgen dieren. Wij zagen tenminste nog een bord met overstekende duikers en zagen ze dan ook 😂😂