14 februari

14 februari 2019 - Normanville, Australië

Weer een nieuwe dag met nieuwe kansen.  wordt een prachtige weer dag volgens de weersvoorspelling, en tot nu toe klopt die aardig. Valentijns dag! Nou ik heb mijn Valentijn al een poosje. Voor mij geen verrassingen meer. We gaan zien wat deze dag gaat brengen. Jullie zien dat ik altijd s'morgens met mijn dagstory begin, en dan later verder schrijf. Dat komt omdat ik in de cabin of camping, s ‘morgens WiFi heb en als we na een dag weer thuis of ergens op een nieuwe plek, opnieuw  WiFi kan aanzetten, en het nieuwe verhaal, foto’s en video’s kan sturen. Route gedaan naar Cape Jarvis, met onderweg wat mooie stops. Staan we bij het punt van de Ferry naar Kangaroos Eiland, raak ik met een Australisch stel mensen in gesprek. Erg leuk, op het moment dat ik tegen Dre zeg kom op op naar een tentje voor koffie, nodigt ze ons uit om haar te volgen en bij haar koffie te komen drinken met bananen brood. We bedanken haar vriendelijk, erg aardig maar wij willen graag nog wat meer zien van de omgeving. We nemen allerhartelijkst afscheid. En gaan ieder onze weg. Als je lang reist kom je met allerlei mensen in contact, gisteren in het wild live park Belgen die bij hun dochter waren, en smiddags voor onze cabin op de parking 6 jonge Fransen, die een jaar in Australië bivakkeren, en soms wat werken om verder te kunnen. Die gasten kopen een tweede hands auto en tentje erbij en gaan. Wij hadden in het begin van onze vakantie 2 stoeltjes gekocht omdat die van de camper waardeloos waren. Gisteren ze maar aan die Fransen gasten gegeven. We kunnen ze toch niet meer gebruiken meenemen naar huis gaat ook niet. Dre kreeg een shirt van hem terug met de opdruk Ajax en deze ook betreft qua maat maar terug gegeven. Tijdje staan te kletsen, ze kwamen van Nante. Ik zit nu in de zon dit te schrijven. En bemerk, dat het heel hard gaat, met het rood worden terwijl ik toch met factor 50 ben ingesmeerd. Het UV gehalte is erg hoog, dus maar naar de schaduw. Tot morgen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tilly van Dijk:
    14 februari 2019
    Ja dat is leuk diverse mensen tegen te komen,,zo beleef je nog eens wat. Maar ja daar voor gaan jullie ook op reis. Het is hier nu ook mooi weer ,zelfs 14 gr..lekker de zon er bij, heerlijk. Ik ben gek op de zon,,maar Ben wat minder..Geniet nog even van alles en veel plezier,,liefs