1e reisdag met vliegtuig naar Australie

21 december 2018 - Redlynch, Australië

Wat een dag, wat een dag! We werden keurig dinsdag de 18e december om 18.00 uur door de limousine van Emirates opgehaald. En precies 19.00 uur bij Schiphol afgezet. Koffers in chequen en naar de lounge room om een hapje te eten. 22.00 uur vliegen we met een glas rosse bubbels de lucht in. Wat een luxe als je business class vliegt, maar op zo’n lange vlucht is dat wel heel lekker. We gaan nog even naar de bar, ook een lounge room in het vliegtuig. We krijgen daar lekkere hapjes en heerlijke drankjes. Zo vliegen we in 06.45 uur naar Dubai, onderweg lekker slapen, en waar we op plaatselijke tijd 07.30 uur landen. Daar wachten we 3 uur ook weer in de lounge room, voor de vlucht naar Brisbane. Alles gaat op tijd. De vlucht daar naar toe duurt 14 uur. Ook weer eten, drinken,slapen, filmpje kijken, en na een ontbijtje landen we weer. Daar 2 uur wachten, maar staan we eerst een uur in de rij om Australië binnen te komen, wat je op tv ziet is echt waar, er wordt met een hond aan je koffer en aan jezelf gesnuffelt, terwijl je een meter op getekende voetstappen uit elkaar staat. Gelukkig niets bij ons en mogen we door, naar de band met de koffers, we hebben ze alle twee. Nu weer door de controle. Komen we na twee uur vliegen in Cairns aan is er 1 van onze koffers in Brisbane achter gebleven. Mevrouw van Waart wordt er naar mij geroepen, ik dacht hoe weten ze nu dat ik dat ben, maar ja ik was de enige vrouw die daar nog stond, Ha Ha Ha. Gelukkig komen ze de koffer keurig na brengen. We wisten nl al het adres van de eerste camping die we gereserveerd hadden. Maar eerst de camper ophalen met de taxi. We krijgen een spiksplinter nieuwe nog maar 2000 km op de teller. Er zit van alles op en aan zelfs een airco en een tv met schotel. Kunnen alleen Europa niet ontvangen. Een radio met zelfs speakers voor als je buiten zit.Een oven een magnetron, en een zeer grote koelkast met vriesvak, heb je wel nodig want het is 34 graden en vochtig, we zitten dicht bij een regenwoud. Maar nu eerst boodschappen . Het lijkt Amerika wel, een hele grote super market. Dus maar even inslaan. Dan naar de camping, gelukkig goed geboekt want het is dicht bij. Op een kwartier na sluit de receptie, we krijgen en plek aangewezen en moeten morgen maar terug komen voor de rest. En dan staat er een taxi voor de camper met onze vergeten koffer, super geregeld. Nu eerst wat drinken, bed opmaken, 1 koffer uit pakken en de rest komt morgen.Een yogurtje eten, we hebben eerder slaap dan honger en dan naar bed.(21.00 uur)