30 december

30 december 2018 - Flametree, Australië

De hele nacht heeft het gegoten, zou de trip wel doorgaan? De wekker gaat om 05.15, vroeg, ja heel vroeg! Het is nu droog, wel bewolkt.Toch maar snel douchen, yogurtje eten, en lopen  naar de overkant van de weg, waar we bij de bushalte om 06.15 door de taxi worden opgehaald om een halve dag tour te maken naar het Great Barrien Rif. We zijn blij dat we de taxi hadden afgesproken want we gingen naar een heel ander vertrekpunt als dat wij hadden gedacht. We worden bij het in checken al gewaarschuwd dat de zee erg onstuimig is, wij kennen dat al van New Zeeland, toen we op Wale Watching gingen. Wat een tocht, hoge golven, klappen op het water, enorm! De kermis is er niets bij. Nu  iets minder dan in NZ , omdat deze catamaran boot groter is. Nou aan boord werden er al veel  zeeziek, en ja hoor de kotszakjes werden veelvuldig gebruikt. Gelukkig wij niet. Na 2 uur varen, meerden we aan bij een groot ponton in zee. Daar kon je jumpsuits aan doen om te gaan snorkelen of duiken. Wij stapten over in een glasboot waarin, zonder het water in te gaan, het koraal en de vissen ook te zien waren. In de boot terug kon je koffie en koekjes nemen, er was ook een buffet met vers fruit. Toen we weer terug gingen varen was het nog steeds een zeer ruwe zee. Maar na een uur ging hij weer rustig varen en werd er een lunch buffet neer gezet. Heerlijk, weer genieten! Terug stond in Arli Beach de taxibus al weer op ons te wachten. Terug op de camping, vlug binnen zitten, buiten is het niet te doen, stikt hier van die grote dazen. Niet fijn, dan maar een alvast een booking regelen voor morgenavond. En weer gelukt! Op naar Mackay.

1. Els en Peter:
    30 december 2018
    Hallo avonturiers, weer iets af te vinken van jullie lijstje. Lijkt ons schitterend om die kleurrijke vissen van dichtbij te zien ! Jammer steeds van die regen, maar je hebt nog zoooooveeeeeel weken☀️☀️
  2. Fia en André van Wensen:
    30 december 2018
    De regen is snachts, en een beetje overdag, de temperatuur blijft goed, dus eigenlijk niet vervelend. Gisteren ook weer de hele dag verder droog, het ziet er dan wel donker uit maar dat was om 07.00 uur. Bij het snorkelen was het weer met een zonnetje