6 mei

6 mei 2022 - Amposta, Spanje

5 mei middag/ avond En ja hoor Ian en Liz, de reizigers uit Australië die we op een camping in Orleans ontmoet hebben, staan ineens voor de deur. Ian al zwaaiend voor de camper waar Liz in rijdt. Hun boeltje stond snel, vlak bij ons. Wij hadden bier en de wijn koud staan dus eerst maar borrelen. Met het eten hebben we ieder onze maaltijd bereid en hem gezamenlijk verorberd. Lekker proeven van wat we beide klaar gemaakt hadden. Ouderwets gezellig, zo ervaren wij kamperen. Mensen ontmoeten die dezelfde bloedgroep hebben, zo noemen wij dat altijd, als we bijna hetzelfde denken en doen. Weer een ervaring om zeker nooit te vergeten. Elkaar stories vertellen, over reizen en ervaringen,André en Ian hadden broers kunnen zijn, zo vaak hetzelfde in denken en doen, Liz en ik idem dito. Super de super zo’n avond, voor ons mogen er vele zo volgen. Nu weer een nieuwe dag, we vertrekken naar Hospitalet del Infante vlak bij Tarragona en Barcelona. We zijn daar eerder geweest, dus deze stad hoeven niet weer te bezoeken. Het wordt prachtig weer, dus relaxen. Mijn broer Leen en zijn vrouw Lenette staan er ook vlak bij, dus ook die gaan we als het goed is ontmoeten, heel wat bij te praten. En voor we er zijn, onze eerste file deze reis. Rondom Valencia staat het vast, op bepaalde stukken. langzaam rijden. Hopelijk valt het mee. En ja hoor het viel mee, alleen ook hier veel vracht verkeer. Je kunt merken dat we naar het noorden van Spanje trekken, het is niet meer zo stil als in het zuiden. Het laatste stukje veel wind, dus met de caravan wat gas terug nemen. We bereiken de afslag al, dus nog 5 km en we zijn weer op de nieuwe plek.