Porto

15 april 2022 - Lavra, Portugal

Vandaag een dagje Porto gedaan. Heel Luc een taxi genomen voor de poort van de camping, die ons in het centrum van Porto af zette. Daar tickets gekocht voor de hop en off bus. Deze bus had twee lijnen een rode en een blauwe, welke we alle twee genomen hebben. Daar we al om 10.30 uur in het centrum waren, was het nog niet zo druk, maar toen de dag vorderde werd het steeds drukker in de stad. Mooie stad met verschillende bruggen over de Douro.

Ponte Infante Dom Henrique  Deze brug geeft een verbinding tussen Ribeira en Nova , de wijk van de Porto huizen. En vinden wij wel de mooiste. Je kunt de bus op en af stappen, voor een lunch en plas pauze, dit maar even gedaan.

We hadden van de taxi chauffeur zijn telefoon nummer gekregen, hem aan het eind van de middag gebeld,  terwijl wij met wat tapas en een biertje op hem wachten. Terug op de camping nog heerlijk met een wijntje in het zonnetje gezeten. Gaan van alle indrukken vanavond maar uit eten.

1. An:
    15 april 2022
    Porto, zo een mooie stad, hopelijk zijn jullie naar het station geweest en een Port huis bezocht. Geniet ervan, dat heb ik toen ook gedaan. Groetjes, An
  2. Tilly van Dijk:
    16 april 2022
    Ja geweldige mooi stad hé Wij hebben er ook zo van genoten..Lissabon is ook mooi..Wij waren er toen in de jaren 70e toen de brand er nog niet was geweest .Maar zo wie zo is het leuk om dat zo te doen met de bus..Een aanrader voor grote steden en dan zie je veel .Hele fijne paasdagen en genieten..groetjes van Ben en Tilly
  3. Els en Peter:
    16 april 2022
    Wat een schitterende stad! Het weer is ook perfect. Als dat geen genieten is 😎 fijne paasdagen🐰
  4. Ian:
    Nice post A & F
    Explain the taxi driver/beers and a phone number???
  5. Mar:
    29 juni 2022
    Wat was ongeveer de prijs voor een taxi vanaf de camping naar porto?
  6. Fia en André van Wensen:
    29 juni 2022
    Veel geld €35 je kunt beter de metro nemen en alleen de taxi naar de metro. Ik had het verkeerd vwb de prijs, dat is as de prijs naar de metro €9,- scheelt wel een beetje veel
  7. Mar:
    29 juni 2022
    Dankjewel voor je reactie. Dus 35,- voor een enkeltje vanaf de camping naar porto centrum begrijp ik? En 9,- vanaf de camping naar de metro?
  8. Fia en André van Wensen:
    Ja dat klopt