Naar Portugal

14 april 2022 - Lavra, Portugal

We rijden om 08.45 uur van de plek, maar o je de poort is nog dicht en niemand op de receptie. Moeten ook nog betalen. Maar na 5 minuten komt de dame van de receptie aan rijden, we betalen en rijden met een opkomende zon richting Portugal. Het is een schitterende route, die door verschillende Nationale Parken gaat. Soms zitten we zo hoog dat we door de wolken rijden. De buiten temperatuur wordt ook steeds hoger, maar weinig benzine pompen. We hebben gelukkig 10 liter reserve bij ons, voor als we, zoals een vakantie eerder,de grote weg af moesten om in een  dorpje te tanken. Nu over  28 km een pomp, Dre kan nog 75 km rijden. Pfff gehaald. Wel duurder dan in Spanje €2.05  de liter. Na de richtlijnen in het ACSI boek te hebben opgevolgd hoe je bij de camping kunt komen, en geen navigatie te gebruiken, kwamen we er dus niet. En ja een bordje camping, ingereden, maar welke leukerd had dat bordje neergezet, doodlopend, het is dat Dre goed kan maneuvreren  met de caravan, dus kwamen we er na steken, en achteruit rijden,  weer op de goede weg. Na vraag gedaan, en dan toch maar google maps aangezet, zo kwamen we over allerlei kinder kopjes wegen bij de camping

Parque de Campismo Sol de Vila Chã

Rua do Sol, 150 Vila Chã

4485-722 Vila do Conde

Portugal.

Bij de receptie gold nog de regel, 2 personen binnen en een mondkapje. En het duurde en het duurde maar, eindelijk aan de beurt, werden naar de plek gebracht, en ze hielpen zelfs met Electra aansluiting. Snel alles weer opgebouwd, en lunchen. Het is heerlijk weer! 20 graden en zeer zonnig.

1. John:
    14 april 2022
    De camping zo aan zee ziet er goed uit
  2. Hans en Annemieke:
    14 april 2022
    Spannend als je benzine op dreigt te raken.
    Schitterende locatie zo aan de zee.