Nieuwe rit naar Muros

13 april 2022 - Louro- Muros, A Coruña, Spanje

Reden om 08.45 uur weg van de camping. Voor een rit van 245 km op de navigatie. Onderweg kwamen we zo hoog te rijden dat we door de wolken reden. Het begon daar ook te miezeren, en was het zwaar bewolkt. Maar het is super stil op de weg, je merkt niet dat de Spaanse school kinderen  2 weken Paas vakantie hebben. Hier in Noord Spanje ook geen tolwegen meer, maar soms wel erg slechte weg met veel gaten en ingelaste stukken asfalt. Je koffie klotst bijna over de rand tijdens het drinken. Wij nemen nl altijd een thermoskan koffie mee voor onderweg. Dat is makkelijk, en zeker als het regent, hoef je de auto niet uit. Hier in dit stuk Spanje moet je van de autoweg af om te tanken, €1.79 de liter. Maar je zit er ook zo weer op. En dan na 150 km toch een stukje tolweg van 59 km. Maar de lucht wordt steeds lichter.

Passeren om 11.00 uur Santiago de Compostela, maar rijden deze stad voorbij, zal best zeer interessant zijn, maar wij zijn geen bedevaarders. Om 12.30 komen we aan in Muros, camping A’Vouga vlak aan de kust. En om 12.45 uur staat alles weer. Wij zijn zo gelukkig met ons level  systeem, iedere keer staan we zo automatisch waterpas. Zeker als je zo vaak verkast is dit heerlijk!

1. Ian:
    13 april 2022
    On the way to Versailles. The train ticket machines were not working, the train timetables were not working and not a sole could or would speak English. But we made it with the help of a very nice young man who deciphered a multitude of signage for us to realise we needed to change platforms to catch our connecting train. All is well. Only 5 stops to reach our destination. It’s raining today so we are darting from one covered space to the next.
  2. Fia en André van Wensen:
    yes we know that from France, hardly anyone speaks English, and if something doesn't work then you can't figure it out. Glad someone was kind enough to help. There are also lovely French.
    13 april 2022
    Goede middgag samen,,dat klinkt weer heel geweldig allemaal. heerlijk he dat reizen samen,,,Wij kunnen dat niet meer doen,,Ben heeft nog maar 5% zicht en mag niet meer rijden,,,Ik mag niet met de caravan rijden dus ja dan houdt dat op...Gaan gelukkig wel weer naar Frankrijk en dat kan ik prima in onze bus..Zou zeggen geniet er van van,, Wij lezen met plezier jullie verhaal,,groetjes van ons samen
  4. Maithe:
    O tuurlijk dat is het paasvakantie dat het hier zo druk is, ach ja mijn kids zijn volwassen he dus dan let je daar niet meer op(vakanties dus)❣️
  5. Bonne Posma:
    Fia en André, leuk om jullie reisblog te lezen. Heel veel plezier, Bonne!✅
  6. Ingrid Pieters:
    14 april 2022
    De binnendoor weggetjes bij Pico zijn vast geweldig om met de motor te berijden… staat nog altijd op m’n lijstje!
    Geniet meer lekker….maar dat doen jullie, de verhalend lezend en de fotoos bekijkend. In Rotjeknort is t inmiddels ook lekker: zonnetje met 18 graden.