Lissabon

20 april 2022 - Costa da Caparica, Portugal

Vanmorgen zaten we om 09.00 uur in de bus naar Lissabon oftewel Lisboa we dachten dat de bushalte voor de camping was, maar ik had op Google gelezen dat bus 161 alleen in het busstation in het dorp stopte. Dus maar met de auto daarheen gereden. Om 10.30 uur in Lissabon, maar daar moesten we nog een metrolijn naar het oude centrum. Wij als ervaren reizigers de metro in, bij de kaart automaat even wat hulp gevraagd, want alles was in het Portugees, en die taal spreken we niet. Een lieftallige jongeman hielp ons, en toen we in Rossio het kloppend hart van de stad, eerst maar een kop koffie met een Pastéis de Belém op advies van An, nou de tip was klasse, ze zijn heerlijk! S’middags bij wat drinken er maar weer een genomen. Het is nl een specialiteit in Lissabon. Toen tickets gekocht voor de op and off line, de bus had hier 3 lijnen. De eerste line de Belem line, duur 1.45 uur. Daarna maar even geluncht voordat we volgende line de De Oriente line duur 2 uur, die leide je door een prachtige wijk met futuristische gebouwen. Daarna de Castle line duur 1.15 uur, met een kleiner busje die door het oude centrum kruiste. Kleine steegjes, en doorkijkjes. Het beruchte trammetje hebben we niet genomen, die zat iedere keer zo stampend vol, dat je daar niet vrolijk van werd. Inmiddels was het 18.00 uur geworden, nog wat gedronken en op zoek naar de juiste metro om ons naar de goede bushalte te vervoeren. Gelukkig alles weer gevonden, en door een druk Lissabon de mooie brug weer op, waren we om 19.30 uur weer op de camping. Na een geweldige dag, daar maar wat eten in elkaar geflanst, om dat we te moe waren om uit eten te gaan.

1. John:
    20 april 2022
    Weer een mooi dagtripje gedaan.
  2. An:
    20 april 2022
    Weer een top dag duidelijk
  3. Ingrid Pieters:
    20 april 2022
    Druk maar heel indrukwekkend dagje zo te lezen! 👍👣💪
  4. Harry:
    20 april 2022
    Dat was een onvergetelijke dag!
  5. Els en Peter:
    21 april 2022
    Wat een mooie stad en wat hebben jullie weer veel gezien deze dag.
  6. Jan en nel:
    21 april 2022
    Ja fantastisch hè Lisboa!!
    Groetjes Jannel
  7. Tilly van Dijk:
    21 april 2022
    Wat weer een gezellig verhaal..ja een prachtige stad..Waar gaan jullie hierna heen..Ik ben ooit eens in Estoril geweest..ook erg mooi..groetjes van ons
  8. Fia en André van Wensen:
    21 april 2022
    We zitten nu in de Algarve in de buurt van Albufeira, maar dit gedeelte kennen we al dus is het onze laatste stop in Portugal, dan is de planning Sevilla.