Cabo del Gata natuurpark

1 mei 2022 - San José, Spanje

Vandaag met 24 graden een rondrit gemaakt in het prachtige Cabo de Gata natuurpark het kent een vulkanische oorsprong en het is het eerste beschermde maritieme-terrestrische park dat door UNESCO is uitgeroepen tot biosfeerreservaat. Het bestaat uit 37.500 terrestrische (land) hectare en 12.000 maritieme hectare, waarvan 63 km wordt beschouwd als het best bewaard gebleven zeegebied van de westelijke Middellandse Zee.

In het natuurpark vind je diverse Almeriaanse steden waaronder: Níjar, Carboneras, San José, Rodalquilar, Las Negras, Agua Amarga, Los Escullos, Isleta del Moro, Las Hortichuelas, Fernán Perez, Pozo de los Frailes, San Miguel de Cabo de Gata en Almadraba de Monteleva.

Daarna een klein marktje gedaan, waar we wat lekkere dingen scoorden, en twee leuke bloesjes, en een ketting. Mijn dag kan niet meer stuk. Toen ergens in een heel leuk Spaans restaurantje heerlijk geluncht. Je krijg dan eerst een lekkere tapas, tonijn met wasabi. Daarna carpaccio van tonijn en gestoomde mosselen en nog 3 stokjes heerlijk gekruid/gegrild vlees. En als postre een heerlijk ijsje. In Spanje krijg je vaak je eten als 1 portie met twee lepels, zodat je samen kunt delen. Romantisch! Jammer dat het met dit dessert ook zo was, want het was super lekker! Maar het wel genoeg.

1. Jan en nel:
    Heerlijk gegeten!! Bofkonten 😁😂😍
  2. Ian:
    1 mei 2022
    Hi Fe and Andre we have put that on our list of places to visit
  3. Tonnie:
    1 mei 2022
    Prachtige foto's, en lekker gegeten, fijn dat jullie zo genieten.
  4. Hans en Annemieke:
    1 mei 2022
    Zo te zien is het schitterend daar.
    Lekker genieten ook van de bloesjes en ketting 😉